Honda GL1800

Image
 
 
 
GL1800 беше най-накрая обявен за моделната 2001 година. Официалното разкриване беше направено през предходния август и в епоха, в която хората можеха да скрият малки камери с размер на бутон върху своя човек, чудо е как Honda успя да запази в тайна снимките на новия Goldwing толкова дълго. Honda наистина трябва да бъде натоварена с националната сигурност в Япония! Те успяха да запазят нещата до последната минута. Honda отново успя да преработи напълно Goldwing от основата. Всички и кучето му знаеха, че Honda не може просто да продължи да засилва техния флагмански турер с увеличаването на размера на двигателя. През предходните тринадесет години повечето състезатели на списания се съгласиха, че GL1500 е изтласкал границите на това, което те наричат ​​„плик за изпълнение“ и здравият разум предлага на ездачите на Goldwing, че ако следващият Goldwing не може поне да поддържа тежестта на GL1500, тогава краят на линията вече е бил достигнат. Имайки предвид това, Honda построи изцяло нова алуминиева рамка, която се състоеше само от 31 части, в сравнение с предишните модели 130, а новата рамка тежеше 25 фунта по-малко от преди. Новата рама беше много по-твърда от преди (77% увеличение на устойчивостта на усукване и 119% увеличение на страничната твърдост) и в комбинация с двигател, по-голям при 1832cc (118 к.с. преди това означаваше, че GL1800 тежи 40 фунта по-малко от GL1500. Рамката е произведена от Kaiser Aluminium и е проектирана съвместно с Honda of America Mfg. В проект, стартиран през 1998 г. Рамката е произведена в екструзионния завод на Kaiser в Лондон, Онтарио и от 2000 г. те започват да доставят екструдираните секции на GL1800 рамки към завода на Honda в Марисвил, Охайо. Техниците на Honda заваряват секциите ръчно. През април 2002 г. Kaiser спечели наградата за категория транспорт на Международния конкурс за дизайн на екструдиране на алуминий през 2002 г. за усилията си по рамковия проект GL1800. Както и да е, да се върна към основната тема, преди да изляза твърде много от пистата. Целият външен вид на Goldwing сега се е променил от голям удобен турер на по-спортна машина за дълги разстояния, предназначена да се хареса на по-младия ездач, както и на съществуващите собственици на Goldwing. Голяма новина беше също включването на впръскване на гориво и опцията за спирачките на ABS, отдавна закъсняла при шестцилиндровото чудовище. Малко по-тънка каросерия завлече дизайна в новото хилядолетие, но Honda бе успяла да направи седалката много по-голяма и този път имаше достатъчно милион място, за да преглътне задните краища дори на тези, изискващи XXXXL панталони. Височината на седалката и диаметърът на колелата останаха същите, както преди, но гумите бяха по-широки и едва за втори път на Goldwing те не бяха доставени от Dunlop, а Bridgestone. Усилията на Honda доведоха до машина, която спря и спря далеч по-добре, отколкото повечето хора се бяха осмелили да се надяват и яздейки я създаде впечатлението, че тя е далеч по-лека от GL1500, а не само 40 фунта. Ездачите на тестови списания по целия свят струпаха похвали за новия Goldwing и той вече не беше машина за насмешки на Goldwing. Общият консенсус беше, че GL1800 е много по-практичен от преди и е мотоциклет, който много (и по-млади) мотоциклетисти ще използват всеки ден, вместо да спестяват за употреба само през уикендите. Наличните цветове за 2001 г. бяха Illusion Red, Black, Pearl Hot Rod Yellow и Pearl Apollo Blue. Отделът „Хондалин“, сега много хлъзгав и ефикасен, този път не беше хванат да дреме. Маркетингът на аксесоари беше подпомогнат от широкото използване на Интернет, както и брошури и реклами за списания. Налице бяха зашеметяващите 51 артикула от Hondaline за GL1800, които далеч надминаха всички усилия, направени за предишните Goldwings, и те бяха налични точно от момента, в който GL1800 се появи в търговските зали на дилърите. Всъщност сега беше възможно Goldwing да се превърне в бездънна яма за онези, които разполагаха с пари в брой за аксесоари за Hondaline, а доставчиците на резервни части трябваше да поемат дълбоко въздух и да потърсят много трудно да намерят места, които да запълнят този път и през следващите месеци е имало капково подаване на предмети, а не обичайното наводнение. 2002 г. не видя големи промени. GL1800 беше твърде нов, за да направи повече от ощипване тук и там. Представени са три нови цвята (Pearl Sunburst Orange, Stream Silver и Illusion Blue - известен също като Pearl Chromium Purple) заедно с Black, Illusion Red и Pearl Hot Rod Yellow с Pearl Blue, отпадащи само след една година.

Goldwing все още се предлагаше със или без ABS спирачки. Пълната гама от аксесоари на Hondaline беше на разположение и вторичният пазар за тяхна заслуга беше успял да добави много повече парчета към своите продуктови гами. Високата цена на нещата от Хондалин несъмнено даде много възможности за състезанието. При изтеглянето през предходната година импулсният ротор беше заменен на много модели и превключвателят за убиване на много модели също трябваше да бъде фиксиран, така че Honda изглежда е отгоре на нещата. Всеки, който не харесва GL1800, все още може да купи новите GL1500 (модели от 2000 г.) от много дилъри, все още имаше много от тях в каси. Сега те продаваха с до 10% повече, отколкото когато все още бяха в производство и разбира се, това е така, защото GL1800 беше много по-скъп за закупуване. Пристигна 2003 г. и GL1800 продължи да се подобрява. Без големи промени в модела или името, все по-популярният Candy Red (различен нюанс на GL1500, новият цвят се наричаше Durango Red) се завърна добре дошъл тази година. Потокът Silver, Black, Pearl Hot Rod Yellow и Illusion Blue бяха запазени. Представен е друг оранжев цвят, този път по-тъмен оранжев Юпитер. Изглежда, че ранните проблеми с CD плейъра са отстранени, а гумите Bridgestone, които се износват и износват при тревожно ниски пробеги, са заменени от Dunlops. Въпросът с прегряването, който засегна някои GL1800, сега беше разгледан с американския сервизен бюлетин 13. Обявено през септември, американско изземване на определени номера на VIN за проверка и ремонт / укрепване на най-ниския напречен носещ елемент на рамката беше по-важно за някои собственици. Европейското изземване на този брой в началото на октомври показа, че проблемът е по-широко разпространен, отколкото изглеждаше по-рано през годината. Само един GL1800 е бил засегнат от изземването на кадъра в Ирландия. Някои списания за велосипеди смятаха, че това направи GL1800 най-запомнящия се мотоциклет, който Honda е произвеждала до момента! По някаква причина предното стъкло вече имаше два плъзгащи се болта вместо четири. Мелницата за слухове беше започнала да се превръща отново в действие, с доклади за възможно добавяне на Aspencade и SE след година-две. Огромна гама от аксесоари за вторичен пазар вече беше на разположение за GL1800, уви за сметка на GL1500 и по-стари модели. Всяка година вижда налични аксесоари за по-стари мивки Goldwings без следа. Винаги става въпрос за пари и изглежда, че в момента, в който даден модел остарее, производителите на аксесоари безмилостно избират наличните екстри. Само три години след гибелта на GL1500, почти 50% от аксесоарите за тази машина бяха изчезнали от големите каталози с имена (забелязвам това, защото събирам каталозите), въпреки че на планетата има повече от 1500 на всеки друг Goldwing . До лятото на 2003 г. последната от моделната година на GL1500 през 2000 г. изглежда е продадена и търсенето на дилъри за един от щайгата вече е загуба на усилия. Пристигна 2004 г. и получихме моделите от 2004 г., които бяха на разположение на американските дилъри от 28 юли 2003 г. Останалият свят трябва да изчака началото на всяка година, за да вземе моделите от тази година, но американците вземат проби от тях месеци преди останалите от нас. Това се дължи на факта, че всички Goldwings са произведени в САЩ. Няма големи промени и тази година. Осветеното кормило (отдавна закъсняло) и радио превключвателите и отдушникът в предното стъкло бяха почти толкова вълнуващи, колкото се получи. Задната спирачна спирачка има топлинен щит между нея и ауспуха. Нови цветове във формата на Flare Red (който имаше различен модел на материала на седлото и различни значки), Kelly Magenta, Pearl Challenger Brown и Titanium. По някаква странна причина, известна само на Honda, Magenta беше отменена почти веднага, след като дилърите получиха 04-те, така че трябва да има само няколкостотин налични (може да се събира в бъдеще), а Arctic White беше добавен в състава вместо. Candy Red и Black се запазват за тази година. Слуховете за леко преработен по-нисък обтекател (за моделната 2005 г.) за настаняване на нови вентилатори на радиатора или модифицирана охладителна система обикалят форумите в интернет от известно време. Моделите от 2005 г. Goldwing бяха обявени на 8 септември 2004 г.


За 30-годишнината на Goldwings единствените промени бяха юбилейните значки и ключове и някои нови цветове. Цветовете за 2005 г. бяха перлено жълто, арктическо бяло, метално сребристо, тъмно сиво металик, ярко син металик и бонбонено черна череша. Flare Red, Pearl Challenger Brown и все по-популярните Candy Red бяха жертви тази година, а Black (който беше достъпен за всички модели на GL1800 от пускането му) също отпадна. Моторите Silver и Pearl Yellow получават същия модел на седло като Flare Red през 2004 г., а на дисплея на всички модели от 2005 г. имаше различна церемония по откриването. Слуховете за промени в охладителната система бяха неоснователни и вече се заговори за промени за 2006 г., като възможността SE модел да бъде любимата тема сред онези недоволни вярващи Goldwing, които очакваха нещо повече от нови значки за 30-годишнината на флагманския мотоциклет на Honda. Моделът от 2006 г. беше обявен както обикновено предишния септември. Този път имаше някои големи промени и усъвършенствания. GL1800 за 2006 г. се появи в четири варианта, което предизвика объркване за много купувачи по това време. Първият беше с пакета Premium Audio, който имаше шест високоговорителя и 80 вата на канал външен усилвател. Моделът пакет Gold / Wing Audio / Comfort добавя (в допълнение към споменатия аудио пакет) нагреваеми дръжки и нагрято седло (отделни контроли отпред и отзад) и клапи за топъл въздух в долните изпускателни капаци, подобни на тези, намерени на GL1500SE. Пакетът Audio / Comfort / Navi добави GPS система, базирана на флаш карта, към останалите опции, като GPS беше отдавна закъсняло и добре дошло допълнение, въпреки че не беше наличен за европейските модели за 2006 г. Върхът на модела беше Audio / Комфорт / Navi / ABS пакет. В ход, който не вървеше добре при лоялни клиенти на Goldwing, това означаваше, че трябва да купите най-скъпата версия, за да се възползвате от спирачките на ABS. По време на производството през 2006 г. беше обещана система за въздушни възглавници. В действителност това може да означава, че може да видим въздушни възглавници през септември 2006 г., за 07 моделна година. Други промени включват по-големи радиатори и охлаждащи вентилатори, по-добри гуми между предпазителите на двигателя и изпускателните кабини, нови светлини отзад на багажника и дисагите (светлините на дисагите не се побират преди моделите от 2006 г., но светлините на багажника), фейслифтираният панел на измервателните уреди и инструменти по-големи шушулки на задни високоговорители. Много от блоковете за свързване на окабеляване са по-малки и спретнати автомобилни типове и са отклонение от традиционните типове Hitachi. Цветовете за 2006 г. бяха Topeka Gold, Challenger Brown Metallic (Titanium), Cabernet Red, Arctic White и Black се завръщат за 2006 г., както и Pearl Challenger Brown. Хондалин също не беше заспала по време на тези промени. Няколко нови артикула бяха добавени към и без това дългия списък с екстри за източване на портфейла. Те включваха малък багажник, хубави кръгли удължители на ауспуха и малки подлакътници за високоговорители. Много аксесоари (Hondaline и резервни части) за моделите 2001-2005 или няма да отговарят на моделите от 2006 г., или се нуждаят от адаптирани окабеляващи станове, за да се включат в новите машини. През септември 2006 г. стартира съставът от 2007 г. Четири варианта на GL1800 от 2006 г., но тази година се промениха за пореден път, така че купувачите трябваше да бъдат будни, когато решават кой модел да изберат. Пакетът Premium Audio за базовия модел остана същият. Моделът Audio / Comfort вече имаше включен Sat-Nav. Моделът Audio / Comfort / Navi вече имаше ABS спирачки, а върхът на модела от гамата беше моделът Airbag, който също имаше Audio / Comfort / Sat-Nav / ABS. Това означава, че ABS вече е наличен за първите два модела за 2007 г. Cabernet Red е пренесен от предходната година. Новите цветове бяха Billet Metallic Silver, Crucible Orange Metallic, Nebulous Black и Dark Blue Metallic. Две вариации на GL1800 бяха на разположение за Европа за 2007 г. Sat-Nav и Airbag бяха включени в модела GL1800 DeLuxe, предназначен за европейския пазар през тази година и този модел също имаше ABS спирачки и Audio / Comfortpackage. Основният модел GL1800 за Европа е без ABS, Sat-Nat или въздушна възглавница. Информацията за модела Goldwing за 2008 г. беше публикувана по-рано през годината от традиционния септември и всички бяхме чели финия шрифт, докато лятото беше все още младо. Моделите са същите като за 2007 г., а новите цветове са Pearl Alpine White и Candy Caliente Red. Cabaret Red беше запазен за тази година, а Challenger Brown Metallic (Titanium) и Gloss Black бяха възкресени след отсъствието през последните години. Съставът за 2009 г. не беше особено голяма новина, въпреки че Honda хвърли още няколко приспособления към вече отдавна работещия GL1800. Много по-голяма и не особено добре дошла новина беше, че Honda изтегля производството на Goldwing обратно в Япония, след 27 години производство в САЩ. Справедливо е да се каже, че 2010 г. Goldwing ще бъде произведен в Япония и, разбира се, има спекулации, че новата Goldwing ще бъде представена през следващата година, когато новото място се преоборудва, вероятно за нов модел. Както и да е, да се върнем към моделите GL1800 от 2009 г.


Картата Sat-Nav е актуализирана тази година. Ново за Goldwing е система за наблюдение на налягането в гумите (TPMS) и радио XM. TPMS е монтиран на всички модели и индикаторът мига, когато налягането в гумите е 10 процента ниско и остава включено, когато налягането е 20 процента ниско. XM радиото вече е достъпно за всички модели Sat-Nat. Тази радиосистема XM също така има възможност да предоставя информация за трафика и времето в реално време срещу месечна такса. Моделът Goldwing Airbag е на върха на линията и включва Premium Audio, изцяло нови TPMS, XM Radio, Sat-Nav и ABS спирачки. Моделът Gold Wing Premium Audio / Comfort / Sat-Nav / XM / ABS също има TPMS и XM Radio, липсва само въздушната възглавница. Следва моделът Audio / Comfort / Sat-Nav / XM Radio. Audio / Comfort отново е базовият модел. Цветовете (шест) за тази година са Metallic Silver, Deep Blue Metallic, Metallic Titanium, Candy Black Cherry, Pearl Yellow и изцяло нов Metallic Blue. Гамата Goldwing 2010 беше по-скоро същата. Очакващите заместител на вече деветгодишния GL1800 бяха разочаровани, тъй като Honda вероятно използваше съществуващите запаси като модели от 2010 г., за да спести време, докато новата фабрика в Япония може да се подготви за производството на нов Goldwing. Пет цвята за 2010 г. и това са последните години Перлено жълто и Мескит кафяв металик, Candy Caliente Red възкресен от 2008 г., Перлен ледник бял. Nebulous Black Metallic прави завладяващо завръщане след дълго отсъствие. За 2011 моделна година .... ами всъщност изобщо няма модел 2011 за тази година. Но не се страхувайте, производството на Goldwing не приключи, то беше спряно, докато производственият завод се премести от Marysville USA в Кумамото, Япония. Американската Honda обяви плановете си на Wing Ding през 2010 г. в Де Мойн, Айова. Очевидно Goldwings ще се произвежда в Кумамото през 2011 г. за 2012 моделна година. Всеки, който иска да закупи Goldwing за остатъка от 2010 г. и началото на 2011 г., трябваше да купи един от многото непродадени 2010 GL1800 модели. Фактът, че Honda премести цялото оборудване за GL1800 в новия завод, вместо да го бракува след спиране на производството на настоящия модел, показа, че 2012 г. ще бъде същата основна платформа. Моделът Goldwing от 2012 г. беше разкрит в началото на 2011 г. Познахте, подобрен GL1800. Някои големи промени в стила, които не бяха добре приети, бяха очевидните промени. Приветства се рестайлинг на четене с повече място за съхранение на дисаги, а по-малко задният край, който според много Goldwingers наподобява кръстоска между Victory Vision и BMW. Преработеното окачване и различната предна гума очевидно подобряват леко управлението. Преработеното оформление на аудио контролите с интегрирана свързаност на iPod и моделите Sat Nav се възползват от по-лесно видимия екран и най-сетне възможността за качване на пътувания от вашия компютър. Тази година материалът на седлото е променен. Наскоро преработеният фар предизвика незабавна и почти универсална критика за липса на видимост към насрещния трафик, в сравнение с фаровете на предишните GL1800. Моделите GL1800 тази година са Gold Wing Audio Comfort, Gold Wing Audio Comfort Navi XM, Gold Wing Audio Comfort Navi XM ABS и горната част на линията Gold Wing Airbag. Цветовете са черен, бонбонено червен, ултра син металик и перлено бял. Всички модели са със сребърно оцветени долни панели.