Honda GL1100

Image
GL1100 беше обявен за 1980 моделна година и този път Honda го направи правилно. Това беше първият по рода си японски мотоциклет, който се спусна от производствената линия, напълно оборудван като подходящ туристически мотоциклет. Пълен обтекател, багажник и панели на модела Interstate (неподправеният модел се наричаше стандарт GL1100), всички в момент, когато инжекционното формоване за пластмасови мотоциклети беше в ранните дни и за кредит на Honda, качеството, монтажа и финала на нещата беше първокласен. Новата рамка беше втвърдена значително, за да се справи с излишното мушкане и не без същественото допълнително тегло на Междудържавната. По-големият 1085 кубиков двигател все още беше с четири, но даваше по-голям въртящ момент и също така вървеше по-гладко и по-малко грубо от предишния модел, поради немалка част от по-малките карбуратори и електронното запалване. Окачването беше подпомогнато с въздух и това значително трансформира манипулацията и комфорта на звяра и вдъхна много повече увереност, когато преминаването стана малко агресивно, въпреки увеличаването на теглото на облечените модели до 672lbs. Вилиците могат да поемат между 14-21psi въздух, задните амортисьори 29-42psi. Стандартният модел тежи 18 кг по-малко от последния GL1000, който показва как по-модерни производствени методи могат да бъдат използвани за намаляване на теглото, като се използват повече по-леки пластмаси за части като калници, манекен и др. Списанията за мотоциклети веднага дадоха новата машина на новата машина палци нагоре и клиенти от цял ​​свят се занимаваха с дилърите си за машина, която Honda не успя да изгони от завода достатъчно бързо, за да отговори на търсенето. Дори в САЩ мотоциклетистите, които бяха свикнали с домашния турист с формата на Harley-Davidson Electra Glide, бяха изненадани от новите стандарти за надеждност, определени от Goldwing. Голямата Honda отиде и спря много уважително за такъв звяр, запази цялото моторно масло всъщност в двигателя, вместо по цялата земя и това е надеждност, което означаваше, че мотоциклетистът на Goldwing не трябваше да пълни багажното пространство с инструменти за ремонт всеки когато машината беше извадена. GL1100 беше Goldwing, какъвто трябваше да бъде оригиналният модел, но вярващите трябваше да чакат от 1975 г. насам, за да се възползват от тази великолепна машина. 1980 г. беше голяма година за мотоциклетите Honda и по други начини. През май първият Goldwings започна да се спуска от производствената линия в новия завод в Марисвил, Охайо, САЩ. Това беше много умен и добре обмислен ход на Honda, създавайки работни места за американците, които да произвеждат своя водещ мотоциклет в САЩ, биха могли да видят Goldwing (и заедно с други продукти на Honda) по-широко приети на най-големия потребителски пазар в света. От известно време насам Honda произвеждаше аксесоари за собствените си мотоциклети под измисленото с въображение име на марката Hondaline. За онези, които не бяха доволни от вече изчерпателния комплект на GL1100, Hondaline имаше лукс като пълно радио / касета, CB радио и много повече бита на прекомерни цени, които изглежда не възпираха клиентите ни малко. Хонда знаеше, че типичният ездач на Goldwing е преминал първия прилив на младостта и вероятно ипотеката му (или по-голямата част от нея) е изплатена и има пари за лукса, който по-младият ездач би предпочел да се откаже, за да нахрани децата си съпругата се задоволява и поддържа покрив над главите им. Доставчиците на резервни части също бързо се приспособиха към новото предизвикателство (без съмнение всички те знаеха, че Goldwing е тук за дългосрочен план) и не след дълго човек можеше да закупи безброй аксесоари за Goldwing от много доставчици, желаещи да отговорят на търсенето и да запълнят големи пропуски, които Honda им беше оставила. Оттогава този модел се повтаря за всеки модел Goldwing и GL1100 е машината, която наистина е приела Goldwing като най-добрия тур, заглавие, което Goldwing държи горе-долу безспорно оттогава. През 1981 г. се наблюдават някои незначителни промени и подобрения, като прекроено седло, което е малко по-ниско от преди. Както при модела от 1980 г., седлото може да се регулира напред и назад с около 40 мм, но този път с натискане на лост вместо предишната игра с бутони Ален.

Седлото на Goldwing вероятно е видяло повече промени от която и да е друга област на машината през годините. Почти всяка година има леки промени във формата и плътността на пяната и без значение колко усилия Honda влага в тази област, винаги има много хора, чиито задни части не се вписват достатъчно удобно. Задните амортисьори вече можеха да поемат до 57psi въздух, което е ограничението за останалата част от производствения живот на GL1100. Оранжево и златно на ивици тази година, устойчиво на надраскване предно стъкло и по-добро екраниране на инструментите за спиране на нежелани отражения върху предното стъкло, което показа, че Honda иска да усъвършенства звяра. Подложките на дисагите се предлагаха и от тази година срещу допълнително заплащане. 1982 GL1100 имаше някои големи подобрения в новата Aspencade. Тази машина имаше електрическа въздушна помпа за окачването, достъпна от горната част на манекена, вместо предишната настройка на клапата на гумите (запазена в Standard и Interstate), която изискваше от ездача да поддържа ръчна помпа под ръка или да отиде на местния гараж за изпомпване на окачването. Двуцветната боя е нанесена върху Aspencade и всички GL1100 имат по-малки колела (18 "отпред, 16" отзад) и двойни спирачни апарати. Джантите на джантите вече бяха по-широки (2,5 "отпред и 3" отзад), за да позволят по-широки гуми на всички модели, а самоотменящите се индикатори бяха монтирани на всички модели от 1982 г. Всички GL1100 от 1982 г. имаха по-спретнати аварийни решетки, които замениха предишните колена (въпреки че и новите не бяха перфектни) и двойни бутални спирачни апарати навсякъде. Aspencade също получи вентилирани дискове от неръждаема стомана, двуцветни торбички за седалки и багажник, стерео радио Clarion тип 2 AM / FM, цифрово табло, CB радио (машини в САЩ) и часовник. Стерео, CB радио и въздушна помпа се предлагат като опции на междущатската. 1983 г. беше последната година на производство за GL1100 и Honda не разочарова, въпреки че моделът беше заменен на следващата година. Всички модели имат по-плоски крачета, като пътническите са леко регулируеми. Сега Aspencade имаше алуминиеви джанти с единадесет спици вместо предишните обезпокоителни Comstars (които никога не бяха в състояние да се справят с цялото тегло), имаше управление на помпата за окачване, монтирано на кормилото точно под таблото и накрая имаше свързани спирачки, които бяха добре дошли от общността Goldwing. Aspencade вече имаше LCD табло с усъвършенствани (за времето) функции. Сега лостът на дросела се задвижваше с палец на лявото кормило. Анти-гмуркащите вилици (TRAC) спомогнаха значително за намаляване на потъването. Промените в предавките показаха по-добра икономия на гориво, по-късата първа предавка направи машината по-бърза извън линия, но ускорението на горната предавка вече беше малко по-бавно. Промените в вилиците помогнаха за предотвратяване на дъното и по-силните пружини в задните амортисьори означаваха, че моторът може да се кара без въздух в тях, въпреки че това не винаги е било напълно разумно, особено при пътуване с две нагоре. Самоотменящите се индикатори имаха някои подобрения, за да ги направят по-надеждни, а седалката беше преработена, за да даде на пътника повече място. Намирането на багажника както по-високо, така и по-назад даде още повече място за онези пътници, които никога не са били напълно щастливи, независимо колко Honda е подобрила Goldwing. Стандартът беше определен за бъдещите Goldwings и независимо дали ги обичате или не, всички знаеха, че звярът ще става по-голям и по-луксозен с течение на времето. Сега Aspencade наклони везните на над 700lbs! Комфортът и размерът бяха критериите занапред. Когато беше обявена замяната на GL1100, този път нямаше голямо отстъпка от цените на последния от изходящия модел. Дилърите не са имали проблеми с преместването на съществуващите машини и не е имало паника в опита да ги разтоварят. Далеч от само четири години назад. Интересното е, че това е случаят с пристигането на нови модели Goldwing оттогава и затвърждава убеждението, че GL1100 е машината, която подпечатва одобрението на Goldwings с мотористи на дълги разстояния по целия свят. Няма съмнение, че GL1100 е създал или счупил Goldwing, повтарящ се хладен прием от купувачите за този модел (подобен на този, който изпитва GL1000) със сигурност щеше да види всяко по-нататъшно развитие на Goldwing точка.