Honda GL1000

Image
Мотоциклетът Honda Goldwing за пръв път видя бял свят на изложението за мотоциклети в Кьолн през октомври 1974 г. като боксер четирицилиндров, 999 кубика GL1000 Gold Wing и беше пуснат на пазара през 1975 г. за моделната година.
Въпреки че тази първоначална версия на известния сега Goldwing в крайна сметка се смяташе за успешна (в края на краищата това беше раждането на легенда), мястото в света на мотоциклетизма не беше изцяло излято в камък в началото.

Част от причината за това беше фактът, че GL1000 наистина не се вписва правилно в нито един конкретен клас мотоциклети, въпреки че официално бе маркиран като туристически. С тегло до 584 lbs сухо, беше твърде тежък, за да се нарича спортен велосипед, а изправеното седнало положение също помага да се убият всякакви подобни спортни претенции.

Окачването на задната пружинна пружина не беше в състояние да се справи с цялата тежест, когато мотоциклетистът го прокарваше през тежко движение, като криволичещи селски пътища, с които всички мотоциклетисти обичат (поне от време на време) да се справят.

Пълната липса на стандартно оборудван туристически комплект също не помогна на официалния туристически образ, Honda не предостави собствени дисаги и багажник за GL1000 до последната година на производство през 1979 г., въпреки обещанието да го направи през 1975 г. Обтекачът на Honda дори не беше опция, докато GL1100 Interstate беше пуснат през 1980 г.! Твърдението на Хонда, че GL1000 е бил туроператор, трябва да е звучало кухо в ушите на много собственици, които искат машините им да бъдат оборудвани за тази работа.

Почти все едно дизайнерският екип е имал картина на това, което искат да направят, но няма ясна идея къде да го побере, след като е влязъл в производство. Повече от един собственик на GL1000 ми казаха, че ранните им впечатления от съобщенията в пресата са, че Honda изглежда е по-загрижена да подчертае направо правите характеристики на звяра и да затвърди ролята си на подходящ туристически мотоциклет като вторичен значение по това време.
Трябва да се има предвид, че Honda (и всички останали големи производители на мотоциклети) се опитват да разработят много модели през 70-те години, като това е най-големият период на бум за мотоциклетите, период. Това беше време, когато всички и синовете му купуваха мотоциклети и обръщането на внимание на нуждите на различни типове ездачи (типове крайцери, състезатели, пътуващи, туристи и т.н.) трябва да е било много трудно през онези забързани дни. Независимо от това и въпреки цялото объркване относно ролята на Goldwings в живота, GL1000 се оказа много надежден мотоциклет, доста способен да измине много дълги разстояния, без да пропусне нито един ритъм и почти веднага доставчиците на обтекатели и панелни панели започнаха да се грижат за молби на онези, които искаха да използват GL1000 за нещо повече от просто да изскачат до магазините или в неделя сутринта да позират на местната среща.

Това е, което най-накрая даде на Goldwing своето място в света на мотоциклетизма, той наистина се превърна в туристически мотоциклет, защото собствениците го оформиха в едно и Honda, винаги желаеща да държи ухото до земята, слушаше какво искат клиентите (също толкова добре или може би са убили Goldwing скоро, не на последно място, защото очакваните продажби на Goldwing през първата година на производство са били по-малко от 10% от предсказаното от Honda) и са започнали да планират следващото въплъщение на това, което се е превърнало в легенда в света на туристическите мотоциклети.
Междувременно през 1976 г. стандартният GL1000 е непроменен, с изключение на изключително необходимата маслена нипел на задвижващия вал. Модел с ограничена серия LTD беше пуснат заедно със стандартния модел и LTD имаше няколко хубави значки, ивици, по-добра седалка, калници с разцвет, златни цветни джанти и спици и някои по-хубави, но иначе маловажни козметични продукти, всичко това на доста сериозни допълнителни разходи разбира се. LTD версията на GL1000 беше достъпна само за тази една моделна година. 1977 г. се наблюдават първите предварителни промени на модела, базирани на обратна връзка с клиентите на Honda (вдигат всички, които могат да си спомнят попълването на тези ранни въпросници на митингите), а Goldwing има по-високи кормила с неопренови дръжки, двойно оформено седло и хромирани топлинни екрани на тръбопроводите . Хромните горни скоби за монтиране на двигателя бяха приятно докосване.

По-важното е, че лагерите на кормилната глава вече бяха заострени ролки, вместо бързо износване и захващане. Предните и задните капаци на двигателя и кобилицата вече бяха по-дебели и това беше проектирано да намали шума, но никой наистина не забеляза. Резервоарът за гориво имаше вътрешно покритие, за да се предотврати ръжда. По-малките карбуратори, по-късата синхронизация на клапаните и увеличеният напредък на искрата през 1978 г. са проектирани да дадат на GL1000 повишена производителност при въртене в горната предавка, което се превръща в малко по-малка максимална скорост, но по-голям въртящ момент, който очевидно е това, от което се нуждае ездачът на дълги разстояния. Разпределителните валове бяха силно отслабени с цел (заедно с ревизиите на въглехидратите) да подобрят производителността при ниска скорост. Общоприето е, че тези добронамерени промени наистина притъпяват най-добрите резултати, като същевременно правят много малко добро за t